CSR (Corporate Social Responsibility) oznacza społeczną odpowiedzialność biznesu. Społeczna odpowiedzialność biznesu stanowi strategię zarządzania, według której przedsiębiorstwa w swoich działaniach są w stanie uwzględnić m.in. interesy społeczne czy też aspekty środowiskowe. CSR oznacza zaangażowanie się biznesu na rzecz etycznego postępowania oraz do przyczyniania się do rozwoju ekonomicznego przy równoczesnym demonstrowaniu szacunku dla ludzi, społeczności lokalnych, narodów i środowiska. CSR scala koncepcje globalnego obywatelstwa z troską o środowisko i ze zrównoważonym rozwojem.
W C.Hartwig Szczecin Spedytorzy Międzynarodowi Sp. z o.o. przyjęto wielokierunkową strategię zarządzania w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu:
C.Hartwig Szczecin prowadzi też działalność filantropijną (wspomaganie inicjatyw moralnie i społecznie użytecznych). Społecznie oczekiwana jest odpowiedzialność etyczna, której istotę stanowi obowiązek unikania krzywdy, natomiast odpowiedzialność filantropijna, czyli działania podejmowane przez organizację w formie zaangażowania społecznego, jest sygnałem dla społeczeństwa, że przedsiębiorstwo wyraża gotowość podjęcia zobowiązań aby być jego częścią. (A.B.Carroll).